Good as! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Renee - WaarBenJij.nu Good as! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Renee - WaarBenJij.nu

Good as!

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Nelson

Kia Ora! (maori greeting. Litteraly `be well`)

Inmiddels een paar weken in Nieuw Zeeland.
"Goody, goody, goody, goody!! la la la la la la"


heel kort: ik zal hier nog vaker terugkomen.

Iets langer:
Wat ik zoal gedaan heb de afgelopen weken:
week 1:
Samen met Sarah (uit engeland, heb ik ontmoet in sydney) paar dagen Christchurch. daarna in een autootje naar het zuiden gereden. Met dolfijnen gezwommen (prachtig en IJSkoud!) Hector dolphins, de kleinste ter wereld. verder langs verschillende dorpjes geweest, (okaroa, tekapo, mt cook, moraki, dunedin) yellow-eyed pinguins gespot en enorm genoten van de prachtige natuur!

week 2:
zaterdagavond door Sarah afgezet in Invercargill, ontmoet ik een 3tal dat van plan is om door de Catlins te gaan reizen voor een weekje. Change of plans: ik word nummer 4. Onwijs leuke en relaxte week gehad!
6 dagen Catlins en wederom de otago peninsula gecruised. Pinguins, zeeleeuwen, albatrossen, dolfijnen en vanuit de verte een walvis? Op naar Queenstown!

week 3:
Zoveel moois gezien de afgelopen weken hier een overheerlijk vakantie zonnetje. Helaas een lange wachttijd voor mijn cruise door de doubtfull sound dus niet getreurd: een weekje op de bank in Queenstown! Relaxen langs de waterkant, genieten van het uitzicht. Living Life! en geweldige ijsjes!!!

week 4:
Op naar de doubtfull sounds! AMAAZING! hier komen de grootste dolfijnen ter wereld, de bottlenose dolphins even langswippen als wij in de kanootjes zitten. Verder enorm genoten van dat er al zo lang geen regen is geweest = warm water = zwemmen en duiken vanaf de boot! Volgende ochtend kwamen de dolfijnen nog meezwemmen in de boeggolf. Prachtige film van gemaakt. Fur seals, pinguins, het kan allemaal niet op!
Daarna op naar de mega toerisme: milford sound. Helaas de milford track was volgeboekt t/m april. Maar alle korte wandelingen heb ik wel gedaan en als afsluiter gedoken in de Milford Sounds!
Super mooi, ivm de regen die normaalgesproken valt, ligt er de overige tijd van het jaar een dikke "vers water" laag op het water wat zorgt voor een diepzee gevoel. Resultaat: op 10 meter diepte groeien en leven vissen en planten die normaal gesproken niet boven de 70/100m diepte groeien! Black coral, rare zeesterren! Prachtig!!

Week 5:
Helaas is op de laatste dag in doubtfull sound mijn camera verloren gegaan.. de foto`s hoop ik nog terug te zien. (je weet het nooit). Maar inmiddels nieuwe camera, dus alle foto`s van wk 1 en 2 zijn thumbnails en week 3&4 zjn nu weg. 2 nachtjes Queenstown om weer thuis te komen in de hippo lodge. NIeuwe camera en op naar Wanaka! SKYDIVE!! 15000 ft, rond 60s freefall! dvd en foto`s voor bewijs, en die zal ik ergens de komende maanden uploaden :P
door naar de glaciers. Helaas ivm regen en vallende stenen (ter grote van een rijtjeshuis of 2) geen dagtocht kunnen doen. Wel een middagtour. IMPOSANT!
Rondje om een meer gelopen en door naar Hokatika. Hier mijn eigen hoop jade / greenstone bewerkt tot een briefopener. - Greenstone (met name de jade, in mindere mate nephriet) is de nationale steen van Nieuw Zeeland - . Een nachtje bij de pancake rocks. Mooie foto van de zonsondergang erbij. En de volgende ochtend vroeg naar Nelson.

Week 6:
Even bijkomen van de fast-track, koffie in de zon, slenteren door het dorp langzaam plannen van USA, etc. Vandaag een dagje nuttige dingen gedaan, ticket naar amsterdam geboekt, ingeschreven aan de uni. Naar huis gaan komt nu veel te dichtbij!

Morgen met de ferry naar het noord eiland en dan richting Auckland. Waarschijnlijk een weekend in de grote stad (eens kijken of dat beruchte club leven echt zo spannend is). En dan maandag 1 maart naar Samoa!

kus!

Renee

ps. ik houd mijn NZ nummer in ieder geval nog in Samoa. Er staat nog beltegoed op, dus dat wil ik eerst opmaken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 9298

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: