St Maarten here i come! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renee - WaarBenJij.nu St Maarten here i come! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renee - WaarBenJij.nu

St Maarten here i come!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renee

30 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Op veler verzoek weer een weblog.

Deze keer voor coschappen naar St Maarten.

Na alle hectiek van de verloskamers, de uitgebreide kerstdiners waar verse kuikens, konijnen, visjes en andere lekkernijen genuttigd zijn heb ik met de nodige hulp van derden een deel van de calorieën alweer kunnen gebruiken bij een Eindeloze verhuizing!
Daar waar geen eind leek te komen aan mijn hoeveelheid spullen is het tegen wil en dank dan toch gelukt om alles te verdelen over de zolder in Hilversum en de schuur in Amsterdam. =) Dank voor alle hulp!!

Na weken van spanning en slaapgebrek is het dan eindelijk zo ver: Vandaag (30-12) in het holst van de nacht heeft mijn vader zijn nachtrust opgeofferd om mij naar Schiphol te rijden. Samen met Bart nog een speurtocht aangegaan naar een koffietentje op dit onchristelijke uur.

De douane was net een Efteling attractie; lange rijen opgesteld tussen lintjes met af en toe een bordje: vanaf hier nog 20 minuten wachttijd. Gelukkig mocht ik wapperend met mijn awardticket met opgeheven hoofd naar de prioritylane en op naar de dollar-tap! $ Rijkdom kent haar grenzen want er was net genoeg voor een maand huur en de boodschappen..

Na een korte transfer op Parijs, waar nog meer zwervers wonen dan op Schiphol ben ik via een rustige vlucht (pap, de stoelen waren prima. Dank) aangekomen op St Maarten!
Om meteen goed in de flow te komen heb ik 60minuten op mijn koffers kunnen wachten, waardoor Maggie en ik elkaar daarna nog een tijdje hebben staan zoeken. Een kleine tour, vele telefoontjes voor een huurauto en een supermarkt bezoekje later ben ik nu vrijwel helemaal ingericht in mijn eigen appartementje (omdat de andere kamer leegstaat). Ongeveer 10 minuutjes met de auto vanaf de uitgaansgebieden en de stranden. Ruime woonkeuken met alles erop en eraan, ruime badkamer met grote douche en een prima slaapkamertje van ~10-12m2. Heerlijk!

Vanavond het internet verder aansluiten om dit berichtje te kunnen posten. =)
Plannen voor morgen zijn het regelen van een auto, opzoek naar het mooiste strand en ontdekken waar ik het beste oud en nieuw kan gaan vieren.

Ik heb inmiddels ook een locale simkaart, helaas lijkt het erop dat ik geen internationale sms kan versturen. Mijn NL nummer neem ik niet op, maar kan ik evt. wel sms op ontvangen. Verder af en toe een whatsappje ed.

Voor wie het nog niet helemaal overzichtelijk heeft, geen grote rondreisplannen zoals de vorige keer; nu vanuit een uitvalsbasis hier op St Maarten ga ik
4 weken coschap kindergeneeskunde
6 weken huisarts geneeskunde
vakantiebreak
2 weken sociale geneeskunde

Ik kom terug in April, voorlopig start ik 16 april met mijn oudste coschap, als dat later kan dan verleng ik mijn reisje misschien nog even.

Hopelijk is jullie kerst net zo leuk geweest als die van mij.

Voor iedereen alvast een heel gelukkig, voorspoedig en liefdevol 2012!
Tot horens! Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9280

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: