Bonjour! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Renee - WaarBenJij.nu Bonjour! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Renee - WaarBenJij.nu

Bonjour!

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Februari 2012 | Nederland, Sint Maarten

How are you all feeling tonight?
Feeling HOT HOT HOT!

Afgelopen vrijdag naar een ontzettend gafe jamm geweest in philipsburg. Tijdens een avondje stappen een aantal docenten tegengekomen waarvan een een project organiseerde over black art history. Wat gaaf! Met de hele ruimte mee op de trommels, de tamboerijnen, sambaballen en noem maar op!

Wat een energie! Emotie! Prachtig!

Verder net als de weken hiervoor heerlijk gegeten aan de franse kant; nachten doorgefeest aan de Nederlandse kant.. om 'sochtends langs de cruise-terminal te rijden; met je aller vriendelijkste glimlach en een slap excuusje voorbij de JFK controle rijdt alsof het de normaalste zaak van de wereld is =)

Als afsluiter van de nacht / ochtend nog een borreltje gedaan op het schip waar ik met mama en papa een dagtocht had gemaakt ; bleek dat mijn gezeldschap beste vrienden was met de kapitein. Dit eiland is klein!

Locals, immigranten,(patienten), studenten/stagaires, en crew.. Als je in elke groep 2 mensen kent ; ken je indirect het hele eiland. Ons kent ons.. ookal doen we soms van niet ;-)

"Ben jij niet dat verbrande meisje van zaterdag?" Wie mijn naam niet kon onthouden, heeft mijn gezicht wel onthouden..
Ja ; ik ben na mijn terminal avontuur onder de parasol in slaap gevallen en zaterdagmiddag zo rood als een garnaal wakker geworden. Auw. =)

Verder maak ik bij de huisarts ook van alles mee; het zijn wel lange dagen vergeleken bij de kindergeneeskunde.. De huisartsen werken zelf alledrie halve dagen; maar ik maak volle werkdagen. 40h.. (incl 1 vrije middag)

Ik zie veel pathologie, soms dringend, vaak niet. Veel sociale problemen, wat onverklaarbare problemen. Alle drie de huisartsen hebben een hele andere manier van werken waardoor ik veel verschillende dingen leer.

Naast alle gebruikelijke feestjes, de seizoensgebonden parades en de luie borrels maakt het eiland zich op voor een een van de grootste feesten volgende week: de Heineken Regatta!! Ik heb er zin in!

Verwacht het volgende berichtje weer over een aantal weken; vrijdag krijg ik 3 weekjes bezoek! =) Dan een week co-schap en 2 weken vakantie samen met Bart!

Remember: Geen nieuws is goed nieuws ;-) Verder ben ik deze week nog wel op skype, whatsapp en facebook. Want een intercontinentale chat over 3+ landen.. dat is eigenlijk best wel gaaf! =)

KUS!!!

  • 18 Maart 2012 - 11:10

    Richelle:

    ik zie dat het nog niet bol staat van de reacties....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9273

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: