Just an ordinary day... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Renee - WaarBenJij.nu Just an ordinary day... - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Renee - WaarBenJij.nu

Just an ordinary day...

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Maart 2012 | Verenigde Staten, Philipsburg

Tja… wat is er zoal gebeurd. Van alles!

Ik merk dat ik deze reis mijn eigen dagboek minder goed bijhoudt, en eigenlijk daardoor hier ook minder goed weet wat ik op zal schrijven.
Daarom neem ik vandaag als voorbeeld; hoe is nu eigenlijk het dagelijks leven op St Maarten?

Chaos!
Vanochtend weer veel te vroeg de wekker. Douchen, haren wassen, tanden poetsen (geen tijd om eerst te ontbijten) en als de wiedeweerga de auto in want ik ga naar een school voor moeilijk lerende kinderen voor een presentatie over personal hygiëne. Ramen open en haren los in het kader van energiebesparend föhnen. Gelukkig stond er nog wat file en kon ik mezelf binnen de lijntjes versieren met een vleugje mascara.
Door al die prachtige geairconditionde sardineblikken (touringbus voor Americanen van cruiseboot) doe ik er vandaag weer ruim 20 minuten (ipv 10 minuten) over mijn baas te ontmoeten. Gelukkig doet vandaag de mobile telefoon het wel dus niet getreurd, ze komt me toch nog halen.

Het schoolterrein doet me denken aan het weeshuis/school terrein waar ik op Thailand heb gewerkt. Ondanks de ventilatoren aan het plafond was het op deze ‘frisse’ ochtend buiten koeler dan binnen.
2 juffen ziek. Dus 3 klassen in 1. Tja.. hoe zou dat gaan?
Gelukkig een goede juf die me deed denken aan mijn eigen juf Simonette in de bovenbouw van de basisschool. Streng doch rechtvaardig. Heel aardig, zolang je doet wat ze zegt. :)

Ik stond erbij en keek ernaar. Sommige dingen lijken zo logisch, je vergeet dat je ze ooit het moeten leren. Toch krijg ik veel patiënten op het spreekuur (zowel in NL als hier) die het basisprincipe van poepbillen afvegen, handen wassen, niet je gepoepte washand opnieuw over je gezicht of in je private area gebruiken. Niet helemaal begrijpen. Dat geeft infecties… Kan onhandig zijn.

Conclusie: Leuke presentatie, interactief en leerzaam voor de kinders. Nu hopen dat mama ze inderdaad veel schone washanden wil/kan geven.

Dan terug naar kantoor. Autorijden is een avontuur. Vergelijk het met tetris; proberen je blokje (auto) ertussen te proppen precies daar waar het past tussen de andere blokjes (kuilen, gaten, hobbels, auto’s en niet nader te omschrijven bewegende of stilstaande objecten). Gelukkig heb ik dat inmiddels onder knie, dan nu de grote hamvraag: een plekje vinden waar je je auto kan parkeren binnen 10 minuten loopafstand van kantoor.
Vanochtend heb ik een beetje vals gespeeld want de hele, maar dan ook de hele straat, wijk etc staat al vol en ik werd weggestuurd bij de supermarkt (moment van machtsgeilheid van de parkeerwachter). Dus nu sta ik op het gasten parkeerterrein van de office. Zometeen nog even achterhalen of ik word weggesleept…

’s middags een huisbezoekje in het blijf van mijn lijf huis. Wederom een avontuur! We waren eigenlijk goed gereden, maar konden het huis nog niet zien staan… even bellen ter bevestiging… nee we zaten niet goed; dus na 45 minuten rond rijden bleek dat we in de 1e straat wel goed stonden, maar dat we nog 50m verder hadden moeten rijden en dat het huis een andere kleur had dan onze lieftallige telefoniste had beschreven. Gelukkig een kerngezonde baby in een momenteel rustige woonomgeving. =)

Verder heb ik inmiddels
de stage huisartsgeneeskunde afgerond (erg leerzaam), is de heineken regatta afgelopen (geweldig feest!) en is Bart hier 3 weken geweest.
We hebben onze verjaardagen gevierd, zijn een paar dagen naar Saba geweest (Dodelijke wandeling door de rainforest met subliem uitzicht langs de north coast waarbij 1 van onze medewandelaars naar beneden viel, gelukkig opgevangen door de bomen en met een paar schaafwondjes weer in redelijke conditie afgezet bij zijn hotel.)
Een dagje naar St Barth (gelunched tussen de wereldberoemdheden), hebben we als Alice in Wonderland door de vlindertuin gelopen (tip: www.butterflygarden.com ; welke planten je kan planten om vlinders aan te trekken / te helpen), hebben we hoog gesprongen in de hoop de wielen van de KLM en andere megajets te kunnen halen, biertjes gedronken uit emmers en aan de bar, cocktails gedronken, mooie uitzichten gezien en intens genoten van zon, zee en strand. Heerlijk!

Nu dus nog 2 weken stage, daarna voorbereiden op de terugtocht, zeilend!

9 mei verhuis ik terug naar Amsterdam; ik kan veeeeel hulp gebruiken bij het sjouwen, vele handen maken licht werk en voor de volunteers zorg ik voor lekkers na afloop. ;-)

De portier is inmiddels naar huis, mijn auto staat er nog… Nu maar eens kijken of de slagboom open gaat ;-)

Tot snel!

  • 28 Maart 2012 - 19:47

    Rosanne:

    Heey! Ik ontdek nu pas je blog! Doet de email service het niet? Heb even snel bijgelezen wat je de afgelopen 3 maanden hebt uitgevoerd. Klinkt allemaal de trip naar St. Maarten wel waard. Veel plezier nog met de laatste weken en vooral met de zeiltocht natuurlijk. x

  • 28 Maart 2012 - 23:19

    Renee:

    ik geloof idd dat er wat problemen zijn geweest met de email service..

  • 31 Maart 2012 - 08:03

    Imberley:

    leuk reneetje!!! zin datje weer terugkomt! xxK

  • 01 April 2012 - 15:58

    Tjarda:

    Hej!! Leuk om een keer te lezen hoe je dag eruit ziet! Zie ook de blog pas voor het eerst...veel plezier met zeilen! Mag het als co-schap? Tot snel (naja iets meer dan een maand :)) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 9265

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: