Miss Tuktuk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu Miss Tuktuk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu

Miss Tuktuk

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

09 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Schaamteloos genietend van de anoniemiteit van de grote stad, geniet ik nog ontzettend van mijn "single" kamer met mega bed tot ik straks 2 weken in een groep zit..

Bangkok, hotspot voor de backpackers.. Een kruising tussen apres-ski en costa. Voor wintersport nog net iets te vroeg in het seizoen, en helaas ontbreekt ook het costa gedeelte. De eerste dag was ik zo vroeg, dat ik dacht dat het wel mee zou vallen.. gisteren per ongeluk rond een uur of 10.. oeps!

De eerste dag maar eens rustig met de bus naar een van de winkelcentra gegaan. Ik begrijp helemaal waarom je in een wereldstad kan wonen! Amsterdam is gewoon een dorpje waar toevallig teveel toeristen langskomen. ;)

Aangezien mijn guesthouse toch redelijk in de hotspot van het oude Bangkok ligt, dag 2 toch maar eens de tempels, paleizen etc te bekijken. En ik moet zeggen, charming!

in ongeveer 15 minuten lopen hebben zo`n 30 tuktuks, metertaxi`s en andere thai geinformeerd naar mijn welzijn, mijn route en mij met liefde uitgelegd dat de tempel en het paleis toch zeker niet geopend zijn op dit tijdstip van de dag. Aan welke kant van die enorme muur de ingang is? ja dat weten ze ook niet.. tukje erbij?

Gelukkig vind ik de ingang na gebarentaal met thaise toeristen, en baan ik mij tussen alle englisch speeking guides een weg naar de kassa. en net nadat ik besloten heb geen geld uit te geven aan een gids loop ik tegen een tafel: free englisch guides. :)

een woordenboek thainglisch zou handig zijn, maar he! het idee is er, en ik heb nog best wat cultuur, geschiedenis, en mythologie opgesnoven. Meteen de rest van de dag nog meer tempels bekeken. Na al deze geschiedkundige omzwervingen voel ik mij een herboren mens, met een nieuwe naam: miss Tuktuk.

Gelukkig kom ik op weg naar huis in het sport-park waar er ineens naar mij wordt gekeken alsof ze nog nooit een blonde toerist heb gezien, en als ik dan later terugloop via de straatmarkt wordt ik ook weer gewoon vriendelijk aangeknikt alsof hier (naast het paleis?) `s avonds geen niet-aziaten komen. Een verademing! rijdende keukens die zich mateloos aan mij storen omdat ik blijkbaar op de doorgaande weg van het grasveld loop, openlucht televisie enzovoorts.

Als echte miss tuktuk heb ik dan vandaag eindelijk mijn eerste tuktuk ritje gemaakt, gratis en voor niets. :) Kel, als jij ooit nog een mooi maatpak wil laten maken, weet ik nu waar je heen moet! :D

Nu ik bijna alle vervoersmogelijkheden van Bangkok heb gehad, het oversteken mij geen enkele moeite meer kost (gewoon net als in athene.. haha) denk ik dat het tijd wordt om te gaan..

nog even genieten van mijn laatste dagen in mijn remi.

dank voor alle berichtjes!

liefs, Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 9302

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: