Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu

Sing Buri

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Oktober 2009 | Thailand, Singburi

Sawadee kaa. wat een prachtig onthaal in Sing Buri, verblijf ik nu in een huis dat zichzelf een eco-home noemt. met kok en wifi (als iemand een laptop mee neemt)

Zaterdagochtend uit Bangkok vertrokken, een taximeter die geen woord engels kon, dus bleef hij netzolang tunen tot er een engelse radiozender opkwam. Hilarisch!

Omdat ik niet erg ver kon gaan ivm dat ik zondag in Singburi moest zijn, dus maar naar Ayuthaya. Tempel overkill! Een soort rome maar dan in een andere bouwstijl..

Maandag dan eindelijk opgehaald door het busje.. op naar het project! in the middle of nowhere.. dacht ik..
We klussen wat in een weeshuis, wat eigenlijk meer een soort armenschool is. de meeste kinderen zijn nu naar hun familie omdat het vakantie is (vandaar dat het andere project gecancelled was) dat is wel jammer, want ik denk dat je een grotere bijdrage doet door die kinderen engels te leren, dan door een muur langs de oprijlaan te bouwen, een vloer te tegelen of een lokaal opnieuw te verven..

ik zit met 3 andere meiden uit mijn huis nu in het weeshuis-project, de overige 20 anderen doen een soort thai-experience waarbij ze de omgeving leren kennen. de rest van de vrijwillegers zitten in een huis verderop.

gisteren zijn we (ik met een aantalvan mijn project en de experience) naar een hele mooie waterval geweest! we moesten een stuk ophoog lopen, door paden, stenen en stukje waterval. iedereen is minstens 1 keer uitgegleden in de modder. charming as always geen echte brokken.

daarna naar een soort safari, giraffenhoofden in de bus etc. allemaal gillende mensen om je heen, maar die beesten waren banger van ons dan wij van hen. :)

volgende week dus nog naar het project en dan zaterdagochtend vertrekken. ik moet nog even zien waar ik heen ga, noord of zuid.. :D

nog even voor de sms`ers.. mijn normale nummer is afgesloten, dus die sms`jes verdwijnen in de middle of digi-nowhere. als je mijn nummer nog niet hebt en wel wil hebben (+32 something) even mailen, dan mail ik het je terug!

Sawadee kaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 9300

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: