Huiselijk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu Huiselijk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu

Huiselijk

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 November 2009 | Thailand, Bangkok

kom ik voor de 3e keer in bangkok.. voel ik me bijna thuis..

Monsoon in het zuiden, jaagt mij weer naar het noorden. Wat een kracht bezit zo`n storm! Prachtig, de zee met windje 9/10 :)

Na het verlengen van mijn visum dus toch niet zuidwaarts maar noordwaarts.. back to originale plan.

na de holloweenparty op ko tao (wicked!) door naar de full moon party op koh Phagnan.. een ervaring. ;) en dan naar samui.. voor het verlengen van mijn visum. Een allerschattigst guesthouse, en een stel straat-restaurants die je "authentical thai food" for een 400 bath willen verkopen (voor wie dat niet weet.. kost 30/40 op straat en 60-100 in restaurant..

de eerste echte monsoon-storm meegemaakt en nu dus weer in bangkok. Inmiddels kan ik zeggen, voel ik me hier bijna thuis. Na wat kleine onhandigheden met het vinden van accomodatie.. (het is ineens hoogseizoen??) ben ik gisteren maar weer door een van de grote winkelcentra gaan struinen..

Na de drukke goedkope winkels, loop ik zo ineens een galarij in met een prachtige foto-expositie. (misschien moet ik toch eens beter op mijn compositie letten als ik foto`s maak..)

en daarna vond ik mijzelf ineens.. totaal misplaatst tussen upperside bangkok. Loop ik daar in mijn goedkope reiskleding, blond te zijn tussen de thai en expats. Zie ik mezelf een kopje koffie drinken en een boekje lezen tussen de laptops. Toch.. zit ik hier best fijn. :)

vandaag weer.. eerst de drukte van de weekend-market, daarna rustig een muziekje luisteren in het naastgelegen park, even zonder massa-toerisme.

Het nieuws kijken in mijn nieuwe guesthouse, voel ik me bijna thuis.. alleen de airco. die zou ik graag uitzetten `s avonds.. want onder de 27 graden heb ik het nu koud..

helaas hebben mijn dorm-genoten het minder koud. en heeft de eigenaar het bedieningspaneel in beheer..

over 2 dagen pak ik de trein naar Laos. Naar ik heb gehoord het vriendelijkste volk van ZO-Azie.. ik ben benieuwd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 9297

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: