In the White House - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu In the White House - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu

In the White House

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 December 2009 | Thailand, Chiang Mai

’s Ochtends vroeg als ik wakker word hoor ik de klassieken op de achtergrond, als ik dan beneden kom in de tuin zit daar iemand rustig zijn klassiek gitaar te oefenen. Heerlijk rustgevend, een Thais familiebedrijf dat vorige week verkocht is (ivm pensionering) aan een permanente bewoner uit Zwitserland, die zijn hele familie heeft over laten komen om het te vieren.. Pa uit Zwitserland heeft op 60+ jarige leeftijd besloten dat hij klassieke muziek gaat leren spelen. Ondanks dat ik de fouten kan horen, is het best rustgevend.. Welkom in Chang Mai. (22-30 nov)

Vliegen door de boomtoppen, en douchen met de Olifanten..

Ruim een week in de tweede stad van Thailand geweest, Chiang Mai.

De sfeer? Vriendelijk, relaxed, huiselijk. Het toerisme: massaal! Maar je ziet ze niet constant. Chang Mai is DE plek om een trekking te regelen. Nu had ik geen interesse in de pakketen die ze aanboden, dus werden het dagtochten. Toch twee enorm toeristische dagtrips gemaakt.

Vliegen tussen de boomtoppen! Aan zip-lines door de bomen vliegen op ruim 20 meter hoogte. Geweldig! Omdat ik in Laos niet meekon op de Gibbon Experience (3 dagen trektocht met ziplines) ivm overboeking, dan maar een halve dag in Thailand.

Olifanten training! Niet in een houten bakje boven op een olifant rijden, maar voor de olifant “zorgen” als een echte mahout! Geweldig, je leert de basis commando’s zoals op en afstappen, vooruit, stoppen, linksaf, rechtsaf etc. Maak je geen illusies dat de olifant ook echt naar je luistert. Elke dag een nieuwe toerist maakt dat hij alleen maar naar de mahoet luistert die naast je loopt, maar toch. Je zit wel echt op de olifant in de nek, voert ze, gaat met ze door de jungle lopen en uiteindelijk met ze baden. Over die klonten mest die door dat water drijven moet je dan gewoon even niet te lang nadenken ;)

Verder in Chang Mai vooral gerelaxt. Ik deelde deze week mijn kamer met een Chinees meisje dat ik op de slow boat had ontmoet. Zij reisde op dat moment met nog twee Chinese vrienden Wholesale inkopen aan het doen waren voor hun winkel in China. Super interessant om mee te shoppen. Mocht ik ooit naar China willen gaan dan ken ik nu genoeg chinezen die mij kunnen vertellen waar ik wel en niet heen moet gaan.

Ik was van plan om ook nog naar Pai te gaan, een soort hippiedorp bij Chang Mai. Maar helaas was daar een bedorven fruitshake tussen gekomen. Gelukkig hadden we fijne kamer en heb ik heerlijk de hele dag binnen mijn dagboek bijgewerkt, geslapen, en mijn boek uitgelezen. Helaas zijn de Sinterklaasgedichten nooit afgekomen.

Oh en nog een laatste opvallend iets dat ik gezien heb.. Bij een van de kloosters was net een monnik overleden, en het is blijkbaar traditie dat deze volledig gebalsemd wordt en opgebaard als ware hij in leven. Zit hij daar in lotushouding, met bril op, ogen half open, dood te zijn. Nu heb ik wel een en ander gezien, maar dit was Bizar!

PS. Een aantal foto’s hopelijk voor het einde van december online.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 9301

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: