Twilight - Reisverslag uit Ko Similan, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu Twilight - Reisverslag uit Ko Similan, Thailand van Renee - WaarBenJij.nu

Twilight

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 December 2009 | Thailand, Ko Similan

Het moment tussen dag en nacht, de overgang tussen twee werelden. De populaire film en boeken die ik inmiddels ook verslint. De wereld van vampieren en weerwolven als mijn overgang naar de onderwaterwereld. Waar clownsvisjes opzoek gaan naar manieren om haaien te verslaan. De tijdelijke luxe als tussenstop tussen twee treinreizen…

1 dec. Bangkok; 3 – 6 december Ko Lak / Similan Islands


Tussen twee treinreizen in (Chang Mai – Bangkok & Bangkok – zuiden Thailand) een tussenovernachting. Na een helse treinreis Chang Mai – Bkk, had ik een lijstje boodschappen, nieuwe kleding, een doosje lenzen, nieuwe boeken, etc. en bovendien moest ik nog naar de film!

Siam Paragon was al een van mijn favorieten door de mooie lichtjes, de sfeer, de exclusiviteit. Had ik gehoord van iemand onderweg dat de Twilight boeken veel beter waren dan de films, wou ik toch zeker New Moon zien in Bangkok. Dus het eerste deel van de boekenserie gekocht, en kaartjes geregeld voor het meest exclusieve theater van Bangkok. Een tweepersoons sofa in de Koninklijke filmzaal van het Siam Paragon Cinema! Voor ongeveer dezelfde prijs als een doordeweekse film met studentenkorting in Pathé. Om alles maar even in perspectief te zetten. ;) Beetje research gedaan, telefoontjes gepleegd en via via een contact geregeld bij de Similan Islands.

Nog steeds moe van de (veel betere) treinreis, de busreis etc. naar Ko Lak een aller schattigst bungalow resort gevonden om voor en na mijn LiveAboard te verblijven. Soms is afdingen op een kamer zo gezellig. J

Op naar de onderwaterwereld. 6 duiken in 2 dagen heb ik Nemo’s filmscene gezien, ivm de volle maan en stromingen was het zicht voor de Similan op sommige duiken vrij “slecht”, een meter of 20. :D

En dan op 6 december: door naar Ko Phi Phi! De volgende duiksite het zuiden waar ik nog niet geweest was.

Ik hoop dat iedereen een fijne Sinterklaas gehad heeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Travellog

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 9300

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 31 December 2020

"Short" travels

30 December 2011 - 06 Mei 2012

(2012) St Maarten

04 Oktober 2009 - 04 April 2010

(2009 - 2010) Renée op Wereldreis

01 Juni 2005 - 15 Juli 2005

(2005) Paramaribo Stage

Landen bezocht: