In the land of Oz - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Renee - WaarBenJij.nu In the land of Oz - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Renee - WaarBenJij.nu

In the land of Oz

Door: Kopie van oude blog: (www.renee.reisdagboek.nl)

Blijf op de hoogte en volg Renee

24 December 2009 | Australië, Rockhampton

Kerstmis komt eraan. Ik besef het me totaal niet, omdat het veel te warm is voor December. Het voelt als een heel erg lange zomervakantie. Maar in het vliegtuig wordt als achtergrondmuziek kerstliedjes gespeeld en hangen er hele mooie kleine kerststukjes tussen de ramen.

16 december aankomst in Australie

Natuurlijk in Bangkok al 2 maanden kerstversiering, maar op phi phi en de similan werd er helemaal niet zo actief aan kerst gewerkt. Helemaal niet zelfs.

Na een aaneenschakeling van vluchten, het verliezen en terugvinden van mijn vest, in een aller schattigst klein vliegtuigje van Brisbaine naar Rockhampton. En ipv pinda’s kregen we ijsjes!
Al in het vliegtuig begreep ik waarom dit de Beef-capital is. En waarom alle ozzies die ik tegenkom zeggen: “Wat leuk Rockie! Maar waarom? Ken je daar iemand?”
De ene cowboy na de ander stapte in. En na 1.5 uur stapte we uit op een heel klein vliegveld waar ik verwacht dat je bij vertrek nog mee mag lopen tot aan de gate. Binnen 5 minuten had iedereen zijn koffer en was met de fourweeldrive opgehaald door familieleden.
Wat overigens heel erg opvalt is dat je hier geen kant op kan als je geen auto hebt. Bussen rijden wel, maar met zeeer slechte diensttijden, en afstanden zijn te ver en te heet om te lopen.

Van het vliegveld wordt ik opgehaald door Tjarda en haar huisgenoot die de zoo-manager is. De komende twee weken slaap ik bij Tjarda in bed en woon ik in een huis in de dierentuin! Briljant!
De dag na mijn aankomst meteen meegeweest op het kerstdiner van het dierentuin personeel. Onwijs gezellig. Heerlijke discussies over of kerst warm of koud moet zijn, etc. Verder ben ik meegegaan met een soort indoor-voetballen met Tjarda en Kris (het meisje waar ze onderzoek mee doet).
In mijn vooruitzicht: twee weken relaxen, niets doen, mijn tas echt uitpakken! Boeken lezen, bekijken hoe de tweede helft van mijn reis ingedeeld gaat worden, etc.

Afgelopen weekend zijn we naar Great Keppel Island geweest. Hele mooie uitgestorven stranden (het grote resort is recentelijk gesloten). Tjarda’s huisgenoot is voor de feestdagen naar huis in Nieuw Zeeland, dus we hebben het huis nu helemaal alleen! Vanmiddag gaan we naar Emu Park, als ik het goed begrepen heb ook een strand.

Voor 2e kerstdag (Boxingday) hebben we Kris en haar familie uitgenodigd. Een vegetarisch diner in de Beef-Capital! :)

De foto’s hoop ik deze week ergens uit te zoeken en dan een aantal high lights online te plaatsen.