Keti Koti - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu Keti Koti - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu

Keti Koti

Door: kopie van oude blog

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Juli 2005 | Suriname, Paramaribo

1 juli, Keti Koti.
Groot feest in heel suriname! en een vrije dag van werk ;)
echt helemaal geweldig was dat!!

in de stad allemaal optochten en mooie mensen in de klederdracht, alle volksstammen hebben net weer een andere kleding stijl. maar allemaal heel erg mooi!
's avonds gaan eten in een restaurantje waar ik steeds de naam van blijf vergeten terwijl we er al best vaak geweest zijn.. de restaurants erom heen weet ik dan dus wel weer allemaal bij naam, maar daar zijn alleen de nederlanders steeds. hier de surinamers. ze hebben echt de lekkerste vruchtensappen, nu was het meeste helaas al op. maar eten was nog prima (wel op iets minder mooi servies dan normaal - soort grote bigmac dozen :D ), en er was surinaamse muziek en een hele hoop surinamers die helemaal uit hun dak gingen! prachtig om die dansen te zien! was ook super mooi weer gelukkig, wel heel heet. :D

's avonds lekker stappen.. erg gezellig! de laatste avond van de twee verloskundige dus een groot feest werd dat!

's ochtends alweer veel te vroeg weg om met een tour langs de commewijne plantage's te gaan. heel erg mooi! en mooie verhalen, Cyntia Mcleod deed zelf de tour dus die kon heerlijk vertellen. wat een vrouw is dat zeg! geweldig! ik heb eerlijk gezegd nog nooit een boek van haar gelezen, maar denk dat ik dat toch maar is moet gaan doen.
heel veel over de slavernij, helaas iets minder over de plantage zelf, maar het was nog steeds zeker wel de moeite waard.

zondag naar white beach! een aangelegd wit stand aan de rivier. best wel mooi nog, allemaal lekker verbrand omdat we eigenlijk voor het eerst in de zon zaten. en de zon is hier natuurlijk veeeel te sterk! hehe.. dus nu allemaal halve kreeften :D