3e week alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu 3e week alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu

3e week alweer

Door: kopie van oude blog

Blijf op de hoogte en volg Renee

29 Juni 2005 | Suriname, Paramaribo

na een super weekend, toch weer aan het werk. gelukkig kon ik nu de late dienst doen voor 2 dagen. en dat is me prima bevallen!
'sochtends gewoon rustig wakker worden, en daarna de stad zien! we hadden eigenlijk nog niets gezien omdat alles dichtgaat om 4 uur.. en we pas om 3 uur klaar zijn met werken. dus nu fiets huren, en op naar de markt! helemaal leuk allemaal.

ik was met die twee meiden van verloskunde, helemaal gezellig. hebben me ook meegenomen naar hun smootie-bar en ik moet zeggen dat ik er nu ook al verslaafd aan dreig te raken! wat is dat lekker!!

tijdens de dienst ook weer wat meegemaakt.
maandag kwam er een vrouw binnen, been in gips.. en toen moest ze verschoond worden (draagt pamper) en een katheter zou miss wel handig zijn omdat ze oppervlakkige decubites had over haar hele bilpartij.. toen bleek dat ze zich compleet verwaarloosd had van onderderen! hele vellen kon je wegvegen :S rook naar bloemetjes! de katheter moest wachten tot het ontsmetten bij daglicht omdat we anders vuil mee konden nemen.
dinsdag is er een mevrouw overleden. ze had zoveel pijn, en overal diepe decubitus. later hoorde ik er eigenlijk gewacht werd op haar overlijden.

vandaag en morgen weer dagdienst, en vrijdag feest!
dit weekend weten we nog niet precies wat we gaan doen.. maar dat zal ook wel iets leuks worden!