Abenaston - Reisverslag uit Abenaston, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu Abenaston - Reisverslag uit Abenaston, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu

Abenaston

Door: kopie van oude blog

Blijf op de hoogte en volg Renee

29 Juni 2005 | Suriname, Abenaston

het afgelopen weekend was weer helemaal top!

we zijn vrijdag ochtend vroeg opgehaald door paulus (een van de broeders uit het ziekenhuis) en om weer lekker lang te rijden naar atjonie, waar we op zo'n echt surinaams bootje, zo'n hele lange lage boot. naar theakra. Helaas niet naar zijn eigen dorp, want daar was het 'gastenverblijf' al bezet. in hele mooie hutjes hadden we een bed, deze keer geen hangmat.
's middags zwemmen in de suriname rivier in de een paar kleine watervallen. erg leuk! erg grappige situaties als iedereen krampachtig de bikini broekjes vast probeerd te houden in de stroming! haha

zaterdag eerst een rondleiding over ons eigen eiland. we weten nu alles om te overleven in de jungle!
's middags naar abenaston, het dorpje van paulus. Best wel groot nog met zeker 400 mensen! Daar gegeten, en daarna de hele middag gezwommen een heel stel kinderen uit het dorp! prachtig was dat! een groot watergevecht, met zn alle zwemmen tegen de stroming, en uiteindelijk toen iedereen moe begon te worden.. begonnen ze allemaal ons haar te vlechten! erg mooie creaties kwamen daar uit! haha.
's avonds kaimannen kijken! super mooie beesten zijn dat. ze zijn natuurlijk moeilijk te zien, maar in het donker kan je hun ogen echt mooi zien oplichten! een kleintje bleef nog vlak bij onze boot zwemmen, die hebben we toen goed kunnen zien, ze bewegen ook heel mooi. de mama en papa hebben we niet gezien, maar dat kleintje ging ook zo snel weg dat het waarschijnlijk al eens een paar jagers tegen is gekomen.

Zondag nog lekker een beetje uitgerust, baden in de rivier, zwemmen, en gekanoot om het eiland heen, super leuk zo met die stromingen! wel heel lastig sturen, dus maar goed dat paulus mee ging.

daarna weer op naar huis. een groot feest daar in die bus. prop vol, ging nog iemand mee uit dorp. die moest ook terug naar de stad. maar heel gezellig, zo'n beetje alle liedjes voor een deel gezongen die we kennen.

een ontzettend leuk weekend weer dus.

a.s vrijdag zijn we ook al vrij, dan is het 1 juli, de dag dat slavernij werd afgeschafd in suriname. het schijnt een heel groot feest te zijn! dus we zijn benieuwd!!

groetjes, Renée
(en ook van alle anderen hier ;))