Nieuw Amsterdam - Reisverslag uit Nieuw Amsterdam, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu Nieuw Amsterdam - Reisverslag uit Nieuw Amsterdam, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu

Nieuw Amsterdam

Door: kopie van oude blog

Blijf op de hoogte en volg Renee

19 Juli 2005 | Suriname, Nieuw Amsterdam

De laaste week is alweer geweest!

dinsdag lekker door de stad lopen een dagje relaxen. Pangi's laten maken, Fort Zeelandia bezocht! heel mooi! erg leuk was ook de tentoonstelling over de ziekenhuizen in de stad en de verpleegkundigen die in nederland opleidingen hadden gedaan en daarna hier terugkwamen. over de verschillen enzo.

Bleek daar toch ineens dat het diakonessenhuis eerst een van de rijkste ziekenhuizen was, het is wel erg goed gebouwd! want er is nog werkelijk niets veranderd!! helaas inmiddels dus wel een beetje in verval aan het raken. maar erg intressant dus.
ook over de slaven en de indianen etc.

Woensdag naar Nieuw Amsterdam gefietst! dat was een pittig stukje! erg leuk om te zien ook allemaal, dat ford was wel heel anders dan we verwacht hadden.
een heel avontuur nog, want mijn fiets is onderweg meerdere keren gemaakt! eerst in de stad, daarna bij het ford.. maar uiteindelijk hebben we de hele dag gefietst. ook nog langs een plantage geweest.. door een suikerfabriek gelopen, waar ook flink wat massa zelfmoorden zijn gepleegd schijnt.. maar best wel hoog gebouwd! zeker voor in suriname!

precies optijd bij de overtocht terug. super grappig met fiets en al in een bootje naar de overkant! (houten billen!!) precies voor de regen bij het restaurant waar we de eerste avond ook hadden gegeten. Surini. heerlijk gegeten weer! :)

donderdag nog wat boodschapjes doen, en vrijdag mn haar laten vlechten! dat was lang zitten!! :o ook behoorlijk wat langer dan ze in eerste instantie gezegd hadden! maar ja..