Email 2: Brownsberg - Reisverslag uit Brownsweg, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu Email 2: Brownsberg - Reisverslag uit Brownsweg, Suriname van Renee - WaarBenJij.nu

Email 2: Brownsberg

Door: kopie van oude blog

Blijf op de hoogte en volg Renee

28 Juni 2005 | Suriname, Brownsweg

Braunsberg was mooi!!!

beetje jammer dat we zulke hoge verhalen hadden gehoord over de witte kreek, wandeling heen was idd super mooi.. alleen dat kreekje was een soort grote regenplas! haha, maar wel even lekker kunnen zwemmen. op de heen weg ook allemaal dingen gehoord over de natuur enzo. grote bomen!!! jeetje mina.. kan echt niets tegen op hier, we hebben zelf niet overal dezelfde foto's van genomen, dus we moeten eerst zelf onze foto's uitwisselen voordat iedereen alles kan zien.. en helaas kan dat voor een aantal foto's even duren aangezien suus en janine pas een maand later terugaan dan ikzelf! haha niet eerder aan gedacht!

heen was dalen, goed kijken waar je loopt, niet stuikelen over de 1001 boomwortels, er waren echt wortels tussen ook waarvan je dacht dat het omgevallen bomen waren! niet te geloven!
terug was beetje minder comfi. kon wel iets meer zien, omdat je iets minder hoeft te letten op waar je struikeld.. maar de jongens waren ons zo hard vooruit gelopen, en we hadden iets te lang geprobeerd dat bij te houden dat we ons hard van hoofd tot tenen konden voelen.. :D 1.5 / 2 uur berg op ploeteren in de hitte. maar ja. wel erg mooie dingen gezien! hele mooie uitkijkpunten onderweg waar je lekker beetje bij kon puffen. en eindelijk terug.... stond daar heerlijk koud water én chips te wachten.. later ook koud bier

waren een stel co's mee, wij en die twee meiden van verloskunde. super gezellig!!

volgende dag naar de irene waterval!! helemaal goed! weer lekker lopen naar beneden heen :D die mensen daar hebben zeker reuzen gehad vroeger, want er zaten toch een paar 'trappen' onderweg waar je lange benen voor moest hebben. ;) haha! daarna de waterval! geweldig!! verschillende plateaus. en we konden ook een stukje klimmen naar het tweede plateau. echt super mooi, helaas daar geen camera mee naar boven durven klimmen, dus alleen wat foto's van beneden door de mensen die daar nog stonden.

weg terug was stukke beter deze keer, lekker in een surinaams tempo, dat nederlands is er echt heerlijk helemaal uitgeramd bij ons (of iig bij mij! haha) zo gestressed en gehaasd allemaal in nederland. we zijn boven als we boven zijn, we lopen nog tot zover als nodig is, en hoe laat dat is? als we er zijn toch? :D heerlijk rustig. dus boven waren we ook best wel in prima staat aangekomen. onderweg had fer gehoord van iemand dat je apen kon zien klein stukje van een ander uitkijk punt.. dus wij daar nog even heen! helemaal leuk, hoop dat je op de foto's wat kan zien.. mijn camera kon al niet ver genoeg inzoemen maar goed, het waren voor ons ook kleine stipjes in een boom.
mooiste was toch wel dat we stonden te kijken zo van.. hij kan zo wel gaan poepen.. en nog geen meter bij ons vandaan zie je van boven af een drol naar beneden vallen!! Geweldig! (allemaal op camera! wel van de verloskundige, maar daar moet uiteindelijk ook aan te komen zijn!) en helemaal leuk was, dat ie toen ook maar even ging plassen, en dat kletterd dus op alle bladeren, en hier en daar op iemands arm!
lekker eten toen daarna en weer met de bus naar huis.

(op de heen weg was ik in slaap gevallen, en het had al een tijdje niet geregend.. dus dat bouxiet op de weg was wat stoffig... en waren dus eindeloos een vrachtauto proberen in te halen.. waardoor ik dus helemaal oranje was toen ik wakker werd. fernande heeft een leuke foto.. ik heb het zelf nog niet gezien.. maar schijnt erg mooi te zijn geweest! haha)